Pages

Tuesday 23 September 2014

Resepi Esp Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pencinta pembaca blogger. Entry kali ini nak kongsikan tentang resepi..oppss tapi kali ini bukan resepi masakan...tapi...jeng jeng jeng...hihi...kali ini saya nak kongsikan resepi bancuh Energizing Soy Protein (Esp) dengan minuman kegemaran anda.

Anda pengemar setia minuman esp? Dah boring minum macam itu sahaja apa kata kali ini ikut resepi esp yang saya nak kongsikan ini. Ada sesetengah individu tidak boleh minum esp macam tu jer mungkin kerana rasa soya yang agak kuat. Saya memang pengemar tegar esp malah kami satu keluarga mengamalkannya sehari hari. Saya pun tidak boleh nak telan kalau minum esp macam tu jer.

Ini resepi bancuhan saya minum setiap pagi. Saya bancuh esp dengan milo. Kadang kadang tu saya tukar bancuhan dengan horlicks. Campur esp dengan milo ni hilang la sedikit bau soya esp yang agak kuat itu.


Musim panas kalau minum esp campur sunquick sejuk sejuk pun best. Bancuh esp dengan sunquick dan diminum sejuk pasti dapat menyegarkan tekak yang kering. 


Ini resepi yang saya amalkan sehari hari. Di bawah ini saya sertakan resepi resepi bancuhan esp dengan minuman kegemaran yang lain. 



Cubalah resepi yang saya kongsikan ini memang terbaik dan sedap. Pasti terasa nak minum selalu.

No comments:

Post a Comment