Thursday, 10 July 2014

Garlic Shaklee vs Bawang Putih

Assalamualaikum dan selamat malam semua. Sejuk jer malam ni Alhamdulillah hujan membasahi bumi Kemaman. Malam ni saya nak ceritakan sedikit info berkaitan dengan bawang putih. Semua kenal kan bawang putih?? Kalau tak kenal macam pelik sangat tu...hihihi..

Ini dia rupa bawang putih.Hihi...Semua suka makan bawang putih kan? Bawang putih ini mempunyai khasiat yang tersendiri. Ianya juga boleh digunakan dalam bidang perubatan. Apa-apa pun masakan tak lengkap kalu tak guna bawang putih. Betul tak??? Aroma semasa menumis dalam masakan memang memikat sesiapa sahaja. Korang tau tak dalam bawang putih ni banyak khasiatnya. Nak tau apa khasiatnya jom baca kat bawah ni...

1. Mengurangkan risiko strok
2. Mengurangkan risiko kanser
3. Anti bakteria dan antivirus - amat baik untuk jangkitan perut, influenza dan sebagainya.
4. Antiinflamasi - membantu mengurangkan penyakit asma, mengurangkan inflamasi pada arhritis pada sendi seperti rheumatoid atau pun osteoarthritis.
5. Mengandungi banyak iodin - ia amat baik untuk pesakit yang menghidap hypertiroid.
6. Membantu sistem pencernaan
7. Meningkatkan sistem imunisasi
8. Mengurangkan kolestrol dalam tubuh

   Atas sebab banyak kebaikan bawang putih, Shaklee dengan kecanggihan teknologinya telah memperkenalkan produk yang diberi nama GARLIC.
Secara ringkas di sini saya ingin terangkan serba sedikit tentang GARLIC shaklee ni.

   Garlic shaklee diperbuat daripada bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak & di tanam secara organik di California, USA pada musim panas. Ia di hasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua garlic yang di jual di pasaran mengandungi Allicin aktif ye). Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba iaitu Rosemary & spearmint.

Khasiat utama GARLIC:
1. Untuk membantu meningkatkan sistem penghadaman & fungsi jantung
2. Membantu menghalang alergi
3. Membantu menurunkan tekanan darah tinggi
4. Membantu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas (detoksifikasi)
5. Membantu menurunkan kolesterol
6. Membantu mencegah kanser
7. Membantu menstabilkan glukos

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **


Berminat untuk dapatkan produk shaklee boleh hubungi saya
sms/whatsapp/call 0179753858
Facebook : Suriati Yusoff
Page : Farish Aryyan Vitamins & Health Supplements
Cod area Kemaman
pos seluruh malaysia

8 comments:

  1. lupa pulak http://leekamalia.blogspot.com/2014/07/vivix-and-diabetes-with-diabetic-foot.html

    ReplyDelete
  2. Very good info.tq
    http://kekalsihatdenganvitamin.blogsport.com

    ReplyDelete
  3. info yg mnrk.
    http://ceriavitaminshops.blgspot.com

    ReplyDelete
  4. sangat bermanfaat.. thanks for sharing
    nshahealthybeauty@blogspot.com

    ReplyDelete
  5. sangat bermanfaat.. thanks for sharing
    http://nshahealthybeauty@blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Tq suriati..garlic mesti ada dlm kebanyakan mkn jd nya mmg bagus utk kesihatan selain melengkapkn penyedap mkn hihiii :)
    http://superummishoppe.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Garlic memang best!!jom singgah ke blog saya ..
    https://daisyrose88.blogspot.com

    ReplyDelete