Thursday 26 September 2013

Nutrisi Yang Diperlukan Semasa Hamil

1) Vita Lea Iron Formula 

Dirumus khas dengan 28 vitamin-vitamin penting & mineral perlu utk kesihatan optimum dan tenaga. Vita Lea diperlukan semasa kehamilan kerana kandungan zat besinya membantu mengelakkan risiko Anemia pd ibu yang hamil. Ia membantu meningkatkan kuantiti darah semasa kehamilan dan mengelakkan  risiko kelahiran bayi kurang matang.

2) B-Complex

Mengandungi kesemua jenis Vitamin B dan juga Acid Folic yang sangat diperlukan oleh ibu yg hamil. Utk pengetahun, 400mcg Acid Folic diperlukan setiap hari sebelum konsepsi dan semasa awal kehamilan bagi mengurangkan risiko bayi dilahirkan dengan kecacatan tiub neuron sehingga 70%. Acid Folic juga membantu menyokong sistem saraf yang sihat, penghasilan hormon & sel2 darah merah serta penghasilan tenaga.


3) Vitamin C

Vitamin C diperlukan oleh ibu yang hamil utk penghasilan kolagen bagi membina tulang rawan, otot-otot dan tulang-tulang fetus. Ia jugak bertindak membantu melawan jangkitan & penyakit bg ibu yg hamil, meyusu dan juga bayi.

satu kajian menunjukkan ibu2 menyusu yang mengambil Vitamin C mempunyai konsentrasi Vitamin C pada bayi. Oleh yang demikian, bayi-bayi yang menyusu secara ekslusif tidak mengalami kekuarangan Vitamin C.


4) Soy Protein Isolate Powder (ESP)

ESP mengandungi asid-asid amino yang lengkap termasuk 9 asid amino yang diperlukan oleh badan. Ia merupakan soya yang tidah diubah suai secara genetik, bebas laktosa secara semulajadi serta bebas kolestroal secara semulajadi.

Protein diperlukan oleh ibu yg hamil utk pembinaan blok2 asas badan ibu dan bayi terutama sekali semasa dalam tempoh Trimester ke -2 dan ke-3 kerana pada tempoh tersebut, bayi sedang berkembang dengan pantas. ESP juga boleh diambil oleh ibu yang menyusu kerana ia membantu penghasilan susu ibu.


5) Ostematrix

Ostematrix merupakan kalsium yang diperlukan utk tulang kuat dan sihat. Ostematrix terdiri daripada :

a) 1000 mg kalsium yg merupakan sumber semulajadi yang mudah diserap
b) 400 mg magnesium yg membantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang & menguatkannya
c) 400 IU Vitamin D yg merangsang peyerapan kalsium
d) Boron yg membantu dalam metabolisma tulang
e) Manganese, Kopper dan Zinc bertindak mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang.

Shaklee Ostematrix penting kerana penyerapan dibukti secara klinikal dimana kajian menunjukkan kalsium Ostematrix diserap sepenuhnya sepeas 12 jam di ambil.

6) OmegaGuard
OmegaGuard mengandungi EPA & DHA yang memberi kesan positif terhadap perkembangan kognitif dan visual bayi. Pengambilan tinggi Omega 3 semasa kehamilan juga boleh mengurangkan risiko alahan pada bayi.

7) Alfalfa Complex

Alfalfa merupakan supplement yang penting bagi meningkatkan kesihtan semasa dalam pantang. Ia bertindak mengurangkan masaalah sembelit yang sering dialami oleh ibu yang dalam pantang serta bertindak mengurangkan retensi air. Alfalfa juga digunakan secara tradisional bagi meningkatkan penghasilan susu ibu.


8) GLA Complex

Ia beritndak mengimbangi sistem hormon ibu lepas bersalin




Dapatkan SET KEHAMILAN, SET BERPANTANG & SET MENYUSU dengan harga yang super doooper hebat. Pilihan mengikut bajet anda.. :-)

No comments:

Post a Comment