Tuesday 3 September 2013

tips turunkan berat badan



1. Makan lebih banyak sayuran
Selain sayuran mengandung kalori yang lebih rendah. Juga sayuran sanggup membuat anda merasa kenyang lebih lama.

2. Minum air putih yang banyak
Pada saat makan pagi, anda boleh minum jus. Tapi selepas itu, biasakan hanya minum air putih dan dalam jumlah yang banyak. Minimum 2.5 - 3 liter sehari.

3. Makan 5 hingga 6 kali dalam kuantiti kecil per hari
Jika anda sekarang makan 3 kali sehari dalam kuantiti yang biasa, cubalah mengubahnya menjadi 5-6 kali dalam kuantiti yang kecil per hari. Cara ini sangat efektif untuk mengurangkan berat badan, kerana tubuh akan memproduksi insulin lebih sedikit sehingga kadar gula dalam darah lebih terkawal dan mengurangi rasa lapar.

4. Ganti makan pagi dengan cereal atau oatmeal
Makan pagi menyumbang kalori yang signifikan, dengan menggantinya dengan cereal atau oatmeal anda dapat mengurangi sampai 30% dari kalori yang diserap per hari. Pasti cereal dan oatmeal yang mengandung fiber dan kalsium tinggi, serta rendah lemak.

5. Kurangkan makanan berkadar garam tinggi dan karbohidrat tinggi
Ini cara menurunkan berat badan tercepat, karena dengan anda mengurangi kandungan garam dan karbohidrat, maka tubuh akan mengurangi penyimpanan cairan berlebihan..oleh itu anda dengan mudah dapat menurunkan berat badan hingga 2 kg dengan cara ini.

6. Jangan lupa makan atau mengurangi jumlah makan dalam sehari
Lupa makan atau dengan sengaja mengurangi jumlah makan dapat mengganggu metabolisme pembakaran kalori, dan juga menyebabkan rasa lapar berlebihan. Biasanya jika anda tidak makan siang, anda akan makan lebih banyak pada malam hari.

7. Kurangkan portion makan setelah jam 12 tengahari
Perlu diingat bahwa penambahan berat badan adalah kerana kalori yang tidak habis terbakar, dan dibawa tidur pada malam hari sehingga berubah menjadi lemak. Ubahlah porstion makan anda menjadi lebih kecil setelah jam 12 tengahari, sehingga tubuh mempunyai waktu yang cukup untuk membakar semua kalori yang masuk sebelum anda tidur pada malam hari.

Disamping amalkan tips2 tersebut..jom kita ambil supplement bg membantu penurunan berat badan dengan cepat..

Lecithin/Omega = Pecahkan lelemaksss
Alfalfa = Angkut keluar lemakssss
Cinch Shake/ESP = Bina otot agar tidak menggeleber

Mahu cuba tak???
Harga best nih!!!!

BANDING HARGA DENGAN SAYA!!
Jom order dgn HOTT PRICEE dgn saya!!

Berminat utk dapatkan harga menarik??
Untuk sebarang pertanyaan & order,
SMS/Wassap: 017 9753858

No comments:

Post a Comment