Friday 11 April 2014

Aku dan bisnes shaklee

Assalamualaikum....
Dihening pagi yang indah dan nyaman ini..ingin saya coretkan sedikit bingkisan kisah saya dan bisnes shaklee.

Tarikh keramat 19 Julai 2013 bermula la kisahku dengan shaklee iaitu pada bulan yang mulia bulan ramadhan..yang pada mulanya hanya suka suka nak join ahli kerana untuk makan sendiri sahaja. Saya register ahli dibawah master Farhah Amirah yang banyak beri tunjuk ajar, nasihat dan bimbingan sehingga saya berjaya rasa bonus empat angka sekarang. Tapi saya belum cukup puas , saya nak capai target nak jadi master paling lewat setahun dari sekarang.

Pada bulan pertama saya join ni sekadar hanya suka suka. Tetapi oleh kerana bulan pertama saya join saya dah merasa bonus ianya memberi kesan pada diri saya untuk lebih serius dalam bidang ni. Bulan pertama bonus saya tak banyak pun cuma rm45.50. Cukuplah kerana saya hanya beli untuk makan sendiri dan ahli keluarga. Bulan kedua saya terus giatkan iklan dan alhamdulillah dapat merasa bonus 3 angka. Bulan kedua saya dah ada seorang downline yang join ahli ni. Dan alhamdulillah berkat usaha saya berjaya naik rank sebagai supervisor pada october 2013 . Seronok sangat kerana dapat merasa bonus yang banyak dan mencecah 4 angka.
Dan bulan bulan seterusnya saya terus effective dan tak pernah pun tak effective. Sekarang bulan ini saya mengejar misi saya untuk target naik rank sebagai senoir supervisor.insya Allah...

Alhamdulillah empayar bisnes saya semakin berkembang dari hari ke hari. Doakan bisnes saya semakin maju. Syukur dipertemukan dengan kawan kawan dan customers yang selalu bagi semangat dan support dalam biz ini.

Syukur dipertemukan dengan bisnes ni.ianya banyak mengajar saya erti kehidupan kesabaran dan segala galanya. Alhamdulillah bulan Januari 2014 saya resign keje sebagai account executives di syarikat swasta dan sepenuhnya fokus pada biz ni. sekarang saya seorang suri rumah. I like work at home mama. Anak dan suami seronok dengan pilihan yang saya buat ni. Suami saya banyak menyokong dan menolong saya dalam bidang biz ni.Syukur ya Allah. Terima kasih Allah. I love my biz. I love shaklee!!!

Semoga saya terus maju dalam bisnes ini.insya Allah usaha doa dan tawakal adalah kunci kejayaan.

No comments:

Post a Comment