Wednesday 8 October 2014

Set Kurus Ekonomi Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Musim perayaan Aidiladha ini pasti tidak berasa nikmat kalau tidak menikmati hidangan daging. Memang tidak dinafikan daging gulai kenduri memang best. Tapi Awas!!! Banyak mana dah kita makan lemak daripada daging tu?? Lemak yang terkandung di dalam badan kita pasti memeningkan kepala kita lebih lebih lagi pada yang sangat menjaga kesihatan dan penampilan diri.

Jangan risau tentang lemak tu.jom kita atasi dengan set kurus dari Shaklee. Insya Allah dengan penggunaan yang konsisten, penjagaan makanan yang seimbang dan senaman pasti tubuh badan yang diingini menjadi realiti.

Shaklee menyediakan beberapa pilihan untuk set diet antaranya Energizing soy protein (Esp), Omega Guard, lecithin, herblax dan alfalfa. Perlu ke ambil semua supplemen di atas ini? Tidak banyak sangat ke untuk ditelan? Hihi....entry saya pada kali ini saya nak ceritakan tentang set kurus ekonomi yang mampu milik.
Set kurus ekonomi ini terdiri daripada Lecithin dan herblax. Iaitu gabungan agen detoxs pembakar lemak dan mengangkut lemak keluar dari tubuh badan seseorang. Set ini memang harga mampu milik dan semua pasti boleh memperolehinya.


Lecithin

Lecithin merupakan antara hot stuff produk Shaklee. Ramai yang mengambil lecithin untuk mengawal berat badan. Lecithin Shaklee adalah berasaskan soya. Soya merupakan sumber lecithin paling kaya, paling best dan bebas kolestrol. Perlu diingat system badan kita tidak boleh menghasilkan lecithin dengan sendiri. Justeru itu kita disarankan untuk mengambil lecithin berasakan soya ini untuk melancarkan pengurusan berat dan system badan kita.

Kebaikan dan keistimewaan Lecithin

● Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yg lain. Ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure, stroke,heart disease serta arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan sehingga 6,000-7,000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.

● Kenapa mereka yang hendak menurunkan berat badan suka dan  perlukan Lecithin ni? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (memecahkan lemak). Dan Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian.

● Pengambilan Lecithin 4,000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.
Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat zat penting dari saluran darah ke dalam sel sel badan.Tanpa lecithin yang mencukupi membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan .Banyak faktor seperti bahan bahan kimia dari persekitaran yang tercemar, bahan bahan metal, dadah, food additives, pesticides, etc. Semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat zat . Jadi dengan cara menambahkan pengambilan Lecithin, pasti ianya keputusan yg bijak.

● Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.
Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.

● Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.

● Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7,000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.

● Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter; di mana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan menjadi punca insomnia.

● Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg mempunyai alergi, hay fever, asma ,bronkitis dan emphysema.

● Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint (sendi) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.

● Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.

● Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.

● Lecithin, bersama unsur unsur lain digunakan untuk membuat BILE.. BIKE ni fungsinya adalah mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat zat seperti vitamin A,D,E dan K ke dalam badan

Herblax

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Mari kita mengenali Herb Lax dengan lebih dekat. Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. 

Ia mengandungi 9 herba semulajadi:
♧ alfalfa leaves
♧ senna leaves
♧ anise seed
♧ blue malva flower
♧ buckhorn bark
♧ licorice root
♧ rhubarb root
♧ fennel seed
♧ culver’s root.

Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.
Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis.Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.

Kebaikan Herb Lax

● pembersihan najis yang tersekat
meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.

● membantu masalah sembelit
tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi.

● mengempiskan perut
ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebaai minuman teh herba.


Insya Allah cubalah set kurus ekonomi ini. Harga pasti mampu milik. Cubalah sekarang. Hendak dapat diskaun dan harga murah joinlah ahli sekarang....


Ingin jadi ahli dan tahu keistimewaannya klik disini cara join ahli dan kelebihannya.

Warga Kemaman dan Dungun untuk dapatkan produk shaklee dengan konsultasi percuma boleh perolehi disini Pengedar Shaklee Kemaman

Untuk maklumat lanjut dan order boleh hubungi saya seperti talian di bawah.

0179753858 ( Puan Yati)

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **


No comments:

Post a Comment