Wednesday 3 September 2014

Gla Shaklee penyebab Cyst?

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Biar betul makan Gla complex Shaklee boleh menyebabkan cyst?Jangan percaya bulat bulat sebelum kita menyelidik dan mengkaji perkara yang sebetulnya. Baca dulu entry saya ini sehingga habis.

Gambar di atas merupakan gambar cyst yang didapati di dalam tubuh pemilik cyst ini.

Apa itu cyst? Ovarian Cyst adalah nama yang diberikan kepada cyst atau kantung yang berisi lendir/air yang berada di dalam kilang telur ovari. Lendir atau cecair ini boleh jadi seperti air, pekat likat dan ada diantaranya yang mengandungi tisu-tisu seperti rambut dan gigi.

OVARIAN CYST BUKAN PENYAKIT?

Menurut kata Dr. Zubaidi Ahmad ovarian cyst tu bukan penyakit.Ovarian cyst ini selalunya dihadapi oleh wanita muda. Dan selalunya, kehadiran cyst ini tidak menunjukkan simptom-simptom tertentu. Ianya diketahui apabila pemeriksaan ultrasound atau pelvic secara rutin dilakukan.

Secara amnya, setiap kali kitar haid, organ ovari akan mengelembung dinamakan ovarian follikel. Ianya mengandungi ovum dan apabila ovum dikeluarkan, sepatutnya ovari akan mengecut, tetapi sesetengah akan membesar melebihi 2cm. Ini dikenali sebagai cyst.

95% ovarian cyst ini adalah tidak merbahaya tetapi adakalanya ia boleh mendatangkan kemudaratan seperti sakit bawah abdomen, rasa kembung abdomen, sakit pada payudara, merasa letih, masalah ketidak kesuburan dan sakit kepala.

Semalam heboh di dalam laman sosial apabila seorang hamba Allah ni viral kepada semua rahimnya bengkak setelah sebulan mencuba Gla complex. Pada yang tiada ilmu dan selidik perkara ini pasti percaya bulat bulat. Menurut pakar cyst tidak wujud dalam masa yang singkat malah pesakit tidak merasa akan kewujudan cyst di dalam tubuh badannya. Di bawah ini saya menunjukkan bukti seorang pelanggan mengetahui beliau ada cyst setelah baru mengamalkan gla sedangkan cyst itu sudah lama berada di dalam rahimnya. Jom kita tengok testimonial beliau.

Sebagai pengguna yang bijak carilah ilmu secukupnya sebelum membuat apa apa keputusan. Jangan sampai boleh memalukan diri sendiri. Pihak Shaklee merupakan syarikat yang sudah lebih 50 tahun bertapak di pasaran dan mereka mempunyai penyelidik dan saintis yang hebat untuk mencipta sesuatu produk. Jom kita baca falsafah produk shaklee.

Falsafah Produk Shaklee

Sejak lebih 50 tahun, jutaan keluarga telah meletakkan kepercayaan mereka kepada Shaklee dalam mencorak gaya hidup sihat yang tidak dapat ditandingi oleh syarikat lain - iaitu dengan menghasilkan produk semula jadi yang selamat DAN terbukti berkesan.

Misi kami di Shaklee adalah untuk menyediakan kehidupan yang lebih sihat dan lebih baik kepada setiap insan. Kami merealisasikannya dengan menghasilkan produk semula jadi yang sungguh luar biasa, yang membuatkan anda teruja untuk berkongsi tentang kelebihan produk kami dengan rakan-rakan anda. Setiap produk yang dihasilkan oleh Shaklee dirumus khusus untuk meningkatkan kesihatan, dengan rumusan yang terbukti berkesan dan tidak memudaratkan alam sekitar.

Tiga jaminan kami apabila anda memilih Shaklee – Ia sentiasa selamat, ia sentiasa berkesan, dan ia sentiasa mesra alam.

Tepuk dada tanyalah hati.Buatlah pilihan yang tepat demi kesihatan yang berpanjangan

Gla Complex Shaklee

Gla merupakan berasal daripada Minyak Borej, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E

GLA Complex Shaklee menggabungkan khasiat minyak borej, yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linoleik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Ia mencergaskan tubuh dan membantu anda berasa lebih selesa semasa haid: Asid gamma linolenik telah lama digunakan secara tradisional untuk melegakan kesakitan semasa haid, sakit kepala, menormalkan semula kitaran haid dan melegakan simptom-simptom menopaus.*

Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Tidak boleh diambil oleh wanita hamil

Untuk order dan maklumat lebih details boleh hubungi saya di talian

Sms/whatsapp/call 0179753858 Puan Suriati

Facebook : Suriati Yusoff

Page : Farish Aryyan Vitamins & Health Supplements

#Cash on Delivery sekitar Kemaman dan Dungun

#pos seluruh Malaysia

3 comments:

  1. Gla melegakan senggugut dan baik untuk wanita...
    http://bit.ly/1BdqWxQ

    ReplyDelete
  2. wow . banyak nyer info menarik!!

    ReplyDelete
  3. Kalau betul la bahaya.tak kan la dapat kelulusan KKM.jom pakat share benda baik pekara baik.kami ingin membantu lebih ramai org.jom jalan my blog mamazaravitamincentre.blogspot.com

    ReplyDelete