Friday 19 September 2014

Set Intim Suami Isteri Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Hari ini sedikit perkongsian tentang hubungan suami isteri. Adakah bahagia sesebuah perkahwinan sekiranya suami isteri tidak mencapai kenikmatan perkahwinan itu? Hubungan intim sangat perlu dititik beratkan dalam rumah tangga. Tak nak suami cari lain kan pasti sang isteri perlu bertindak sebelum terlambat.


Disini saya kongsikan beberapa punca suami isteri merasakan kurang nikmat keintiman.

Punca atau sebab anda kurang merasakan nikmat keintiman :

Pertama, kurang Lubrikasi - Keadaan ini terjadi selalunya disebabkan kurang aktiviti “foreplay”, tetapi ia lebih dikaitkan dengan oleh kekurangan hormon selepas monopuos, selepas pantang atau semasa menyusu badan. Sebab kurang lubrikasi yang lebih jarang ialah kesan sampingan dari pemakanan ubat seperti antimurung, pil darah tinggi, ubat selsema, sedatif dan sesetengah pil perancang.

Kedua jangkitan kuman - Jangkitan bakteria pada pundi kencing dan faraj boleh menyebabkan kesakitan semasa hubungan seks. Alahan pada alat pencegah kehamilan dan krim seperti condom, jeli pelincir, krim haruman faraj dan sebagainya boleh menyebabkan inflamasi disekitar faraj dan rasa sakit setiap kali mengunakannya.

Ketiga, Vaginismus - Iaitu kekejangan otot keliling faraj yang berlaku dibawah sedar juga boleh menyukarkan penetrasi dan seterusnya kesakitan semasa seks.

Keempat, masalah sakit puan - Termasuk endometriosis, radang pelvis, uterine prolapse, rahim jatuh, fibroid dan ovarian cyst.

Kelima, masalah kecacatan konjenital pada sistem peranakan - Sesetengah wanita diahirkan dengan selaput dara tebal, faraj yang sempit ( vaginal stenosis) dan sebagainya yang boleh menjdi punca kesakitan yang teruk semasa seks,

Keenam, radang dan iritasi selepas pembedahan - Radang dan iritasi selepas pembedahan dan jahitan pada bahagian genital boleh menjurus kepada rasa sakit dan sengal semasa seks.

Ketujuh, parut pembedahan - Parut dari pembedahan histerektomi dan kesan kemoterapi boleh menyebabkan sakit semasa seks.

Yang terakhir, faktor emosi - Emosi kerap memainkan peranan dan boleh menjurus kepada sakit semasa seks. Rasa cemas, murung dan rendah diri terhadap keadaan fizikal tubuh badan boleh menyebabkan kurang rasa erotik dan seterusnya sakit semasa seks. Tekanan perasaan menyebabkan otot faraj tegang dan seterusnya penetrasi sukar terjadi.

Vitamin yang Membantu Meningkatkan Keintiman Suami Isteri :

Antara khasiat Alfalfa Complex bagi hubungan keintiman suami isteri :
- Mengandungi phytoestrogens yang menyebabkan ia mempunyai khasiat seperti kacip fatimah untuk merapatkan bahagian intim wanita.
- Membantu meningkatkan libido.
- Meningkatkan keinginan untuk bersama.
- Membantu mengurangkan masalah keputihan.
- Merawat masalah kekeringan vagina

Khasiat Vitamin E Shaklee untuk meningkatkan keintiman suami isteri :

Peranan vitamin E kepada suami:
1. Lebih tenaga
2. Ereksi yang lebih lama
3. Lebih cepat terangsang
4. Orgasma yang lebih kerap dan bersemangat

Peranan Vitamin E untuk isteri:
1. Lebih tenaga
2. Ereksi yang lebih lama
3. Lebih cepat terangsang
4. Untuk menstabilkan hubungan seks/kewanitaan terutama bagi ibu menyusu
yang mempunyai kandungan prolaktin (hormon menyusu) yang tinggi



Untuk suami isteri tak nak hubungan intim menjadi dingin bolehlah cuba set intim suami isteri ini. Insya Allah anda pasti berpuas hati dan pasti tersenyum selalu. Hargailah pasangan anda sekarang..Jaga elok elok hubungan jangan sampai ada orang ketiga. Pasti kita semua sayangkan suami dan isteri masing masing kan. So apa lagi buktikan sekarang jangan tangguh tangguh lagi nanti anda yang rugi.

Nak dapatkan produk shaklee dan maklumat lanjut boleh hubungi talian di bawah.

☆ Cod area Kemaman dan Dungun
☆ Pos seluruh Malaysia 

No comments:

Post a Comment