Tuesday 9 September 2014

Set Sendi & Tulang Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sakit sakit sendi atau urat bukan sahaja terjadi kepada orang yang sudah berumur. Tetapi sekarang ini orang orang muda juga senang untuk dapat penyakit ini.

Sakit sendi memang menganggu keje keje seharian kita. Mana tak kan kita menggunakan tenaga untuk melakukan kerja dan memerlukan pergerakan. Sekiranya badan kita tidak sihat pasti kerja kerja kita akan terjejas dan terbengkalai.

Sebelum itu jom kita kenali dulu apa itu sakit sendi?

Penyakit sendi dikenali sebagai osteoarthritis. Sakit sendi ini berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Apabila permukaan sendi haus, ia mendorong sendi menjadi bengkak dan kebas.

Bahagian sendi yang akan memberikan kesan biasanya pada bahagian lutut. Ini adalah kerana kita menggunakan lutut setiap hari. Antara aktiviti yang melibatkan penggunaan lutut adalah:

    * Berjalan.
    * Duduk.
    * Berlari.

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:

* Sakit pada sendi yang terlibat
* Kesukaran untuk membengkokkan 
atau meluruskan sendi akan berlaku.
* Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
* Adanya pembesaran tulang sendi.

Apa akan anda buat sekiranya hal ini menganggu kehidupan anda seharian?Pasti kita akan merasa ketidakselesaan kan.Saya mencadangkan Set kesihatan sendi dan tulang dari Shaklee. Banyak pelanggan kami yang mencuba set ini dan Alhamdulillah sakit berkurangan dan badan cergas bertenaga untuk melakukan rutin harian. Insya Allah.

Set kesihatan sendi dan tulang ini terdiri daripada ;
* Omega Guard,
* Ostematrix dan
* Advance Joint Health Tablet.

Antara fungsi fungsi set ni ialah ;

Omega Guard

Asid lemak Omega-3 pula dapat diperolehi melalui OmegaGuard Shaklee. Pengambilan Omega Guard akan melambatkan degradasi tulang rawan dan mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. Ia adalah anti-radang semulajadi yang bertindak sebagai pelincir bagi membantu pesakit sendi bergerak dengan mudah.

Ostematrix

OsteMatrix pula adalah supplement Shaklee yang bertindak untuk mengekalkan tulang yang sihat dan kuat. Setiap hidangan OsteMatrix mengandungi 1000 mg Kalsium berasaskan semulajadi yang mudah diserap dan disertai dengan 400mg Magnesium bagi mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya. OsteMatrix turut diperkaya dengan 400 IU Vitamin D yang merangsang penyerapan kalsium dan mineral-mineral lain seperti Boron, Mangan, Tembaga dan Zinc bagi membantu metabolisme tulang dan mengaktifkan enzim yang membantu dalam kepadatan tulang. Ternyata OsteMatrix Shaklee lebih dari sekadar Kalsium biasa!

Advanced Joint Health Tablet

Advanced Joint Health Tablet membekalkan glukosamina daripada ekstrak jagung bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Ia turut diperkaya dengan Vitamin C yang diperlukan bagi sintesis kolagen yang merupakan satu komponen bagi tulang rawan dan juga tisu-tisu penghubung yang lain di dalam tubuh. Ekstrak Boswellia di dalam Advanced Joint Health Tablet ini pula berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.

Cubalah hari ini sekarang!insya Allah anda pasti tak menyesal dan pelaburan anda pasti berbaloi baloi.

Untuk maklumat lebih lanjut boleh hubungi saya di talian ;

Sms/whatsapp/call 0179753858 ( Puan Suriati)

Facebook : Suriati Yusoff
Page : Farish Aryyan Vitamins & Health Supplements

COD area Kemaman dan Dungun
Pos seluruh Malaysia
  

   

1 comment:

  1. set tulang dan sendi yang memang terbukti berkesan...thanks for info
    jemput berblogwalking ke link sy
    http://bit.ly/1qCfvwk

    ReplyDelete